عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با اینکه تصمیمات توسط برخی از تارکان فعل گرفتند، اما ۹۹ درصد کار‌ها را مردم پیش بردند بنابراین باید به مردم سربلند اعتماد کرد و تصمیم‌گیری را همچون عمل و اجرا به آنان سپرد، اما کار میدانی را مردم انجام دادند و گزارش کار مردم را به نام خود ثبت و به تهران ارسال می‌کنند، این رویه نه مردم‌داری بلکه مردم آزاری است که این رویه مطالبه برحق فعالان میدانی شهر شیراز است.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 18 September 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل‌ بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: عروج ملکوتی سردار رشید اسلام، یادگار دفاع مقدس، نماد صداقت، خلوص نیت، صفای دل و تواضع شهید محمدباقر رنجبر، نشان داد باب ‏و راه شهادت و کربلایی شدن بازِ باز است و بدون شک ‏تربت پاکش در آرامستان محله مهدی‌آباد قصر الدشت، دارالشفا و دارالبرکت شهر مقدس شیراز خواهد بود.

وی افزود: حضور ۶ میلیون نفری راهپیمایی اربعین، ۸ میلیون نفری در مشهد الرضا(ع)، ۵/۵ میلیون نفری در جمکران و ۱۰ میلیونی جاماندگان اربعین در دل خیابان‌های شهر‌های ایران. این ظرفیت انسانی عظیم را باید قدر دانست و در راستای گره‌گشایی از گره‌های فروبسته معیشتی مردم به کار گرفت.

هاجری با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی، گفت: در فضاسازی مناسبتی در شهر، بسیج و سپاه، شورا و شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی، هیئت‌های مذهبی و آموزش و پرورش در ایام محرم و صفر، خوب کار کردند، اما دیگر دستگاه‌هایی که توقع بود در فضاسازی حجمی و بصری وارد شوند، با ترک فعل نسبت به وظایف ذاتی خود مواجه بودند، ترک فعل اکثریت اعضای شورای فرهنگ عمومی برای مردم قابل قبول نیست از این رو باید درمورد عملکرد آن‌ها سؤال شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با اینکه تصمیمات توسط برخی از تارکان فعل گرفتند، اما ۹۹ درصد کار‌ها را مردم پیش بردند بنابراین باید به مردم سربلند اعتماد کرد و تصمیم‌گیری را همچون عمل و اجرا به آنان سپرد، اما کار میدانی را مردم انجام دادند و گزارش کار مردم را به نام خود ثبت و به تهران ارسال می‌کنند، این رویه نه مردم‌داری بلکه مردم آزاری است که این رویه مطالبه برحق فعالان میدانی شهر شیراز است.

وی با اشاره به اینکه آمار ترسناک خسارت سگ‌های ولگرد نشان می‌دهد باید کاری اساسی توأم با فرهنگ‌سازی کرد، اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی کاری کرد که سبک زندگی غربی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را بی هویت و به استحاله نکشاند. پدیده سگ‌گردانی در اماکن عمومی و بوستان‌ها، وارداتی است از این رو لازم است بر مبنای قانون با قدرت جلو این هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل‌ بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سگ‌های وگرد سال گذشته ۲۶۰ هزار ایرانی را گزیده و در انقراض ۱۱ گونه از جانداران بومی نقش داشته است، افزود: ۳۰ مرگ در اثر هاری و کسب رتبه سوم جهان در مرگ و میر ناشی از هاری، هزینه ۹ میلیون یورویی خرید واکسن هاری و ۱.۴ میلیون دوز واکسن انسانی هاری، زیبنده کشور عزیزمان است بنابراین بدون شک با تذکرات مردمی و همکاری همه دستگاه‌ها می‌توان این خسارات مادی، جسمی و روحی را به حداقل رساند.

هاجری ادامه داد: از آنجاییکه شورا و شهرداری شیراز عزم خود را جزم نموده تا پشت درب‌های بسته برای شهر و محلات تصمیم گیری نکنند و مطالبات، توقعات، نیاز‌ها و خواسته‌های عموم شهروندان را مبنای طرح و برنامه‌های خود قرار دهند، از کلیه شهروندان عزیز و بزرگوار شیراز یا دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها درخواست داریم، طرح وبرنامه‌های پیشنهادی خود را به شورا و شهرداری برسانند تا ضمن بررسی و درصورت لزوم، همکاری و حضور در جلسات، نیازسنجی واقعی شهر مبنای تصمیمات سال آینده برنامه و بودجه مدیریت شهری قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه اولویت اول شورا و شهرداری، محرومیت‌زدایی و جلوگیری از شکاف طبقاتی شمال و جنوب نشینی است، گفت: باید عدالت شهری در تمام طرح و برنامه‌ها رعایت شود، طرح‌های کلان، طرح‌های خرد محلات را محو نکنند، رگه‌هایی از بی عدالتی را در توزیع برنامه، طرح و بودجه‌ها شاهدیم، تلاش خواهیم کرد، به عدالت گرایی در تصمیم و عمل در میدان باز گردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل‌بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: باید محلات و مناطق مستضعف نشین شهر، حلاوت و شیرینی عمران و آبادی را احساس کنند و ایمان و امیدشان به مدیریت شهری ارتقا یابد بنابراین این رویه می‌بایست نهادینه شده و جلودار رویه‌های دیگر باشد.

وی با بیان اینکه کمبود بالای سرانه فضای سبز، فضا‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، درمانی، حمل و نقل عمومی، اقامتگاه‌های زیارتی در شهر شیراز کاملاً مشهود است، گفت: لازم است طرحی نو و اثر گذار برای رفع مشکل سرانه‌ها داشت. به منظور جبران کمبود سرانه‌ها در کوتاه مدت و دراز مدت می‌توان سه کار ضروری را مبنای تصمیمات قرار داد که نخستین آن انتقال پادگان‌های نظامی به خارج از شهر و اختصاص فضا‌های موجود به فضا‌های فرهنگی، ورزشی، سبز و تفریحی است.

هاجری در پایان تأکید کرد: باید کلیه دریافت زمین‌های نتیجه تفکیک متعلق به منابع طبیعی، راه و شهرسازی، اوقاف و شهرداری به بالا بردن سرانه فضا‌های مورد نیاز اختصاص یابد همچنین کمیسیون ماده ۵ به هیچ وجه کاربری‌های فضای سبز، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، درمانی و آموزشی را به کاربری تجاری و مسکونی تغییر ندهد تا گوشه‌ای از کمبود‌ها جبران و سرانه‌های حداقل حفظ و صیانت شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار